Sponsoreret indhold
I dag vil jeg vise dig et eksempel på markedsføring, som skaber værdi for både kunder, ikke-kunder og virksomheden.
Først, hvad er ikke-kunder?
Det er vel næppe et rigtig ord, men det skal forståes sådan, at en ikke-kunde er en kunde, som ikke har direkte interesse i at handle hos dig. Men som du så alligevel hjælper med det problem som de end måtte have.
Hjælp folk via en blog og sælg mere
Sitontop.dk har til deres webshop valgt, at lave et helpcenter som blog. Det er lavet på et subdomæne (det kunne også være på et helt andet domæne). Helpcenter’et er lavet som en selvstændig hjemmeside uden et salg for øje. Kun med det henblik at ville hjælpe de besøgende til, at få svar på deres spørgsmål.
I Sitontop’s henseende vil det være, at fortælle de besøgende hvad de skal passe på når de begår sig på vandet. Det vil jo ikke lede til et direkte salg, men folk kan godt lide når de får hjælp og gerne gratis hjælp.
Imellem alle de her gode tips og guides er der selvfølgelig puttet nogen links og noget ind, så de besøgende kan komme over på webshoppen og se eller handle. Men det er afdæmpede henvisninger uden at pushe folk til at handle.
Hvorfor skal jeg hjælpe folk, som ikke handler hos mig?
Det skal jeg fortælle dig.
Det skal du gøre fordi du skaber en relation til de besøgende. En relation kan på sigt ikke bare betyde salg, men også en allieret og en ambassadør for din virksomhed. En ambassadør kan booste din virksomhed. De fortæller nemlig andre om hvor fantastisk der er at handle i din virksomhed eller i din webshop.
Her er en super ressource, når det kommer til content marketing.
Der er nemlig en super forretning i at hjælpe andre. Folk søger tilbage til personer, som har været med til at gøre deres hverdag lettere.