Søgemaskineoptimering (SEO) 29/11/2016 ereklame No comments

Søgeoptimering – Plan for online markedsføring strategi

SEO er med i de flestes online strategi

Sponsoreret indhold

SEO er for nogen virksomheder en grundsten som skal være på plads

Søgeoptimering (SEO) er og bør være en del af den plan man lægger for sin virksomheds online markedsføring strategi. Google og andre søgemaskiner har en kæmpe markedsandel, når der søges efter noget på nettet. Det kan være søgning lige fra person til ydelse eller produkt. Søgetjenester som De Gule Sider, Eniro og Krak er stadig en vigtig spiller på markedet, når det er søgning på telefonnummer og adresser på personer og virksomheder, men ellers kan alle tjeneste godt se sig slået af Google.

Når en virksomhedsejer eller en marketingansvarlig skal planlægge virksomhedens plan for online markedsføring, så glemmer mange søgeoptimering. Det er slet ikke hvad det har været indtil for nogle år siden, men det er stadig et område flere glemmer at smide tankerne over på.

Med søgeoptimering rammer virksomheden målgruppen direkte ud fra deres søgeord og fraser, der beskriver deres ydelser og produkter. Med den rette optimering og opbygning, kan antal besøgende stige markant. Dette kan ske ved at få en højere placering i søgeresultaterne og sørge for at hjemmesidens title og description ligeledes er optimeret korrekt. Online markedsføring bør derfor have SEO som et af de vigtigste områder på dagsordenen.

Glem ikke annoncering

Udover at søgemaskineoptimering skal være en del af markedsføringstrategien, så skal der selvfølgelig også lægges vægt og bruges tid på andre områder. Man kan også driver kunder til butikken på andre måder. F.eks annoncering på de sociale medier. Den strategi er der mange, som bruger hvis ikke deres on-page SEO er super stærk eller hvis de er i en hård branche med masser af konkurrence. AdWords og andre former for annoncering er også en del af en god online markedsføringsstrategi.

Flere og flere virksomheder er begyndt, at se lyset i at annoncere på Youtube, LinkedIn og Instagram. Hvor Facebook i længere tid har været en platform som mange virksomheder har benyttet sig af. Selv Snapchat er begyndt at blive brugt i stor stil hos virksomhederne. Det kræver selvfølgelig, at ens kunder er på mediet og at man forstår at udnytte mediet.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.