Sponsoreret indhold
Der er stadig et hav af virksomheder og brancher, som sværger til de trykte medier. Altså magasiner, aviser, reklameblade og lignende.
Det er ofte brancher, som hænger fast i det “gode gamle”, og i deres øjne, sikre valg til reklamerefremstød.
Der er bare nogle helt grundlæggende ting, som er meget meget bedre end de trykte medier når det kommer til reklamer. Og det er selvfølgelig de digitale reklamer. Det er der mange grunde til. Dem vil jeg liste op for dig her.
De digital reklamer:
- Er målbare
- Kan målrettets mod lige præcist dem du mener er dine allerbedste kunder og med størst sandsynlighed vil købe fra dig
- Er langt billigere end de trykte. Både i forhold til prisen er konvertering og prisen pr. “view”, altså pr. potentiel kunde, som ser din reklame
- Kan målrettets mod kunder du har handlet med, som har været på dit website eller følger dig på de sociale medier.
- Er meget stærke når det kommer til remarketing og retargeting.
Brug en stor del af dine markedsførings-kroner på Google AdWords
Der er mange gode måde, at få reklame på på de digitale medier. F.eks. kan dit website stå højt i Googles resultater, når nogen søger efter noget som du udbyder. Der vil man bruge søgemaskineoptimering. Det skaber resultater i Google organiske resultater. Men du kan også betale dig til gode placeringer. Ikke i Googles organiske resultater (det er nogen du skal gøre dig fortjente til), men derimod Google AdWords, der kan du betale dig til placeringer over de organiske resultater.
Betal kun for for resultater
Når du bruger Google AdWords, så kan du nøjes med at betale for hver konvertering den besøgende laver på din hjemmeside eller for hver klik der kommer på din reklame. Alt efter konkurrence på det der søges på, så kan du få klik og trafik på din hjemmeside fra nogle få ører og op til 50-100 kr. Men det er så også nogle brancher og søgetermer, hvor der er voldsomt mange penge at hente. I virkelig mange brancher og søgeord ligger priserne på klik omkring 5-20 kr. Der er flere ting du kan gøre for at få lavere priser. F.eks. finde andre søgeord med lav konkurrence eller optimere landingssiden for reklamen.
Mål dine reklamers effekt
Der er masser af gode muligheder for, at måle på den effekt dine AdWords reklamer har. Google stiller en masse statistikker til rådighed for dig. Og dem skal du bruge til optimere dine annoncer yderligere. Både for at spare penge på “dårlige” og forkerte kliks, men også så de konvertere dine besøgende bedre.
Det er ikke let at opsætte AdWords og det er ikke noget man bare lige gør. Har du ikke selv evnerne, så skal du finde en som lever af det. Du kan f.eks. kigge efter en som er AdWords certificeret og eller en som har meget erfaring med Google AdWords. Det kan godt være lidt dyrt at hyre en til, at lave AdWords, men de penge kan være givet rigtig godt ud. Og det handler jo at tjene mere end du giver.
Nogen gange sætte folk en grænse for meget de vil bruge på AdWords hver dag, men det kan resultere i at din reklame ikke vises for dem som er klar til at købe, så pas på med det. Det kan din AdWords konsulent hjælpe dig med.
Hvordan kan du kombinere PRINT og DIGITAL marketing?
Læs denne artikel fra Jeff Bullas. He know’s what he’s talking about!